1. Obchodné podmienky: Tieto obchodné a reklamačné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim, ktorým je Martina Becherová - zelená izba, s miestom podnikania Brančská 3109/5, 851 05 Bratislava, IČO:53190254, DIČ:1120965054 a Kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho.
Kontaktné údaje Predávajúceho:
Martina Becherová, Brančská 3109/5, 851 05 Bratislava
IČO: 53190254
DIČ:1120965054
Telefón: +421919170304
Email: info@zelenaizba.sk
Predávajúci je súčasne prevádzkovateľom elektronického systému prostredníctvom, ktorého prevádzkuje internetový obchod na doméne s názvom www.zelenaizba.sk (ďalej aj “Internetový obchod“).
Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P.O.BOX č.5, 820 07 Bratislava
Odbor výkonu dozoru
tel.č. 02/58272172, 02/58272104
email: ba@soi.sk
webový odkaz na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi
1.1 Tieto obchodné a reklamačné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia
kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že
Predávajúci a Kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú
podmienky odlišne od týchto obchodných a reklamačných podmienok, budú
ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito obchodnými a reklamačnými
podmienkami.
1.2 Kupujúcim je každá osoba (fyzická alebo právnická osoba), ktorá vyplnila a
odoslala objednávku prostredníctvom internetového obchodu Predávajúceho a ktorá
obdržala emailové oznámenie o prijatí objednávky. Kupujúcim je každá osoba,
ktorá zadala objednávku telefonicky alebo prostredníctvom zaslania emailu.
1.3 Kupujúci je povinný prevziať objednaný tovar, zaplatiť Predávajúcemu
dohodnutú kúpnu cenu vrátane nákladov na dodanie tovaru.
1.4 Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a
mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.
1.5 Spotrebiteľom je Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou a ktorý pri
uzatváraní kúpnej zmluvy prostredníctvom internetového obchodu Predávajúceho
nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
1.6 Produkty sú tovary alebo služby, ktoré sú určené k predaju a zároveň
sú zverejnené v internetovom obchode Predávajúceho.
1.7 Zmluvou sa rozumie kúpna zmluva.
1.8 V prípade akýchkoľvek sťažností alebo podnetov môže Spotrebiteľ
adresovať tieto priamo Predávajúcemu zaslaním na emailovú adresu: info@zelenaizba.sk
Akákoľvek sťažnosť alebo podnet bude Predávajúcim posúdená a vybavená do 10
pracovných od jej prijatia. O vybavení Predávajúci informuje Spotrebiteľa
rovnakou formou akou Spotrebiteľ sťažnosť alebo podnet Predávajúcemu
doručil.
1.9 Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú
na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje. Zmena ceny
tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny.
1.10 Predávajúci je povinný dodať Kupujúcemu tovar v množstve, kvalite,
termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.
1.11 Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny
Kupujúcim za dodaný tovar.
1.12 Predávajúci má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania
zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať Kupujúcemu tovar v lehote
určenej obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom
obchode. O stornovaní objednávky bude Kupujúci informovaný telefonicky alebo
emailom. V prípade úhrady kúpnej ceny budú Kupujúcemu vrátené finančné
prostriedky v lehote 15 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s Predávajúcim
nedohodne inak.
1.13 Zoznam tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú
prevádzkuje Predávajúci je katalógom bežne dodávaného tovaru a Predávajúci
nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov. Dostupnosť tovaru
bude pre Kupujúceho potvrdená na vyžiadanie.
2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
2.1 Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho je objednávka tovaru alebo služieb realizovaná prostredníctvom elektronického objednávkového formulára v internetovom obchode Predávajúceho.2.2 K uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza odoslaním objednávky Kupujúcim a
elektronickým potvrdením o prijatí objednávky zo strany Predávajúceho.
2.3 Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov
Predávajúceho a Kupujúceho.
2.4 Kúpna zmluva môže zaniknúť aj dohodou zmluvných strán alebo odstúpením.
3. Kúpna cena a platobné podmienky
3.1 Cena tovaru a
služieb objednávaných prostredníctvom internetového obchodu (ďalej len „Kúpna
cena“) je uvedená samostatne pre každý tovar alebo službu a je platná v momente
vytvorenia objednávky Kupujúcim.
3.2 Základným platidlom je mena euro.
3.3 Kúpna cena tovaru alebo služieb uvedených v internetovom obchode
Predávajúceho je celková cena tovaru alebo služieb vrátane všetkých daní. V
kúpnej cene nie sú zahrnuté náklady na dodanie. Predávajúci nie je platcom DPH.
4. Spôsob platby
4.1 Za tovar a služby v internetovom obchode Predávajúceho môžete platiť týmito
spôsobmi:
a) platba bankovým prevodom
b) platba v hotovosti alebo kartou pri osobnom prevzatí
5. Dodanie tovaru
5.1 Forma dodania tovaru "osobný odber": Tovar, ktorý si
Kupujúci objedná bude pripravený na prevzatie na prevádzke v Starom meste na adrese Palisády 11, 811 03 Bratislava. Kupujúci o tomto bude informovaný prostredníctvom emailu.
5.2
Forma dodania tovaru "DPD kuriér": Tovar, ktorý si Kupujúci objedná bude expedovaný do 7 pracovných dní odo dňa prijatia finančných prostriedkov na účet Predávajúceho. Doručenie zásielky trvá približne 1-2 pracovné dni. Kupujúci je povinný si takto zaslaný tovar prevziať. V prípade, že si zásielku nevyzdvihne a bude vrátená Predávajúcemu, Kupujúci je povinný uhradiť všetky náklady spojené s prepravou tovaru a prípadným znehodnotením tovaru.
5.3 Forma dodania tovaru "Rozvoz v rámci Bratislavy": Tovar, ktorý si Kupujúci objedná mu bude doručený v lehote 7 dní odo dňa prijatia finančných prostriedkov na účet Predávajúceho, v dňoch kedy Predávajúci robí rozvoz po Bratislave a okolí. Kupujúci bude o dni a čase dopredu informovaný.
5.4 Predávajúci je povinný doručiť tovar Kupujúcemu v objednanom množstve
a kvalite spolu s daňovým dokladom.
5.5 Miestom dodania objednaného tovaru je adresa uvedená Kupujúcim. Ak
Kupujúci neuvedie inú adresu na dodanie tovaru, je touto adresa bydliska
Kupujúceho.
5.6 Dodanie tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním Kupujúcemu (alebo
Kupujúcim písomne splnomocnenej osobe na prevzatie tovaru).
5.7 Predávajúci môže zaslať tovar, ktorý je okamžite dostupný Kupujúcemu a
zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v zákonnej lehote, avšak za
predpokladu, že Kupujúcemu nebude účtované žiadne dodatočné poštovné.
6. Nadobudnutie vlastníctva k tovaru a prechod nebezpečenstva škody na
tovare
6.1 Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru
na Kupujúceho. Kupujúci, ktorý nespĺňa definíciu Spotrebiteľa uvedenú v ust. §
2 písm. a) Zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona
Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších
predpisov (ďalej len „Zákon“), nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným
zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
6.2 Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na Kupujúceho v čase, keď adresát
alebo tretia osoba splnomocnená adresátom prevezme tovar od Predávajúceho alebo
od jeho zástupcu, povereného dodať tovar alebo keď tak neurobí včas, tak v
čase, keď Predávajúci umožní adresátovi nakladať s tovarom a adresát tovar
neprevezme.
7. Odstúpenie od zmluvy
7.1 Ak Predávajúci nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej
zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo ak výrobca,
dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu
alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia
povinností Predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej
moci nie je Predávajúci schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito
obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v objednávke, Predávajúci
je povinný o tejto skutočnosti informovať Kupujúceho a zároveň je povinný
ponúknuť Kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť odstúpiť od kúpnej zmluvy
(stornovať objednávku). V prípade, ak Kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy z
dôvodov uvedených v tomto bode, Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu
zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od
oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený Kupujúcim.
7.2 Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade
s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji
na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v
lehote 14 dní od prevzatia tovaru.
7.3 Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a
odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“
obchode a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti
tovaru.
7.4 Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď Kupujúci alebo
ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného
tovaru alebo ak sa:
a) tovar objednaný Kupujúcim v jednej objednávke dodáva oddelene, odo dňa
prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa
prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) na základe zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo
dňa prevzatia prvého dodaného tovaru.
7.5 Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa
tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
7.6 Odstúpenie od zmluvy musí Kupujúci urobiť písomnou formou alebo
pomocou formulára (formulár bude zaslaný na email na základe vyžiadania). Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak
oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v
posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri
predaji na diaľku.
7.7 Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa predchádzajúceho bodu musí obsahovať
informácie požadované vo formulári odstúpenia od kúpnej zmluvy, najmä
identifikáciu Kupujúceho, dátum a číslo objednávky, presnú špecifikáciu tovaru,
spôsob akým má Predávajúci vrátiť prijaté finančné plnenie, najmä číslo účtu
a/alebo poštovú adresu Kupujúceho.
7.8 Ak Kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá
doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej Kupujúci odstúpil. Od
Kupujúceho nie je možné požadovať iné platby v súvislosti so zrušením
doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. § 9 ods. 3,
ust. § 10 ods. 3 a 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a ceny
za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému
poskytnutiu služby.
7.9 Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do
14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu
Predávajúceho alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe určenej Predávajúcim
na prevzatie tovaru. To neplatí, ak Predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne
osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
7.10 Kupujúci je povinný doručiť Predávajúcemu tovar kompletný vrátane
kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a
nepoužívaný.
7.11 Zásielky na dobierku Predávajúci nepreberá. Predávajúci je povinný
bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o
odstúpení od zmluvy vrátiť Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na
základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dodanie a
iných nákladov. Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu platby pred tým,
ako mu je doručený tovar alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť
Predávajúcemu, iba ak Predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom
ním určenej osoby.
7.12 Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu alebo osobe
určenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak Predávajúci súhlasil,
že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i)
Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
7.13 Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v
dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania
potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá
za zníženie hodnoty tovaru, ak si Predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o
práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o
ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
7.14 Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým
spôsobom, aký použil Kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s Kupujúcim
nedohodne na inom spôsobe vrátenia platby.
7.15 V prípade, že Kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí Predávajúcemu
tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa Kupujúci
uhradiť Predávajúcemu hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle ust.
§ 457 Občianskeho zákonníka v skutočnej výške. Kupujúci je povinný v zmysle
tohto bodu uhradiť Predávajúcemu náhrady najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou
cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy.
7.16 V súlade s ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji
na diaľku Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
a) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť
z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal
bol po dodaní porušený,
b) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa,
tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného
spotrebiteľa
c) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze.
8. Reklamačný poriadok
8.1 Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, Kupujúci má právo, aby
bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez
zbytočného odkladu odstrániť.
8.2 Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru alebo
ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým Predávajúcemu
nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
8.3 Predávajúci môže namiesto odstránenia vady vymeniť závadný tovar za
nezávadný, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
8.4 Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby
sa tovar mohol riadne užívať, Kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo
odstúpenie od kúpnej zmluvy.
8.5 Ak ide o neodstrániteľné vady, Kupujúci má právo na primeranú zľavu z
ceny tovaru.
8.6 Predávajúci poučil Kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z
ust. § 622 Občianskeho zákonníka (bod 8.1 až 8.3) a právach, ktoré mu vyplývajú
z ust. § 623 Občianskeho zákonníka (bod 8.4 až 8.5) tak, že umiestnil tieto
obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke internetového obchodu
Predávajúceho a Kupujúci mal možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním
objednávky.
8.7 Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných predpisov SR a
Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u Predávajúceho telefonicky na čísle
+421919170304 alebo emailom na adrese info@zelenaizba.sk.
8.8 Vady musí Kupujúci uplatniť u Predávajúceho bez zbytočného odkladu.
Pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, musia byť vady uplatnené najneskôr v deň
nasledujúci po ich prevzatí, inak práva Kupujúceho zaniknú.
8.9 Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok
Predávajúceho, teda čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok. Kupujúci
bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a
spôsobe reklamácie tovaru vrátane toho, kde možno reklamáciu uplatniť v súlade
s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene
zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení
neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“) v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy
tak, že Predávajúci umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na
príslušnej podstránke internetového obchodu Predávajúceho a Kupujúci mal
možnosť si ich v čase pred odoslaním objednávky prečítať.
8.10 Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený Kupujúcim od
Predávajúceho na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho.
8.11 Kupujúci má právo uplatniť si u Predávajúceho počas záručnej doby
zodpovednosť za vady tovaru, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo
Predávajúci.
8.12 Ak tovar vykazuje vady, Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v
súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar Predávajúcemu spolu s
prejavom vôle uplatniť si svoje právo podľa bodov 8.1 až 8.5 týchto obchodných
a reklamačných podmienok (ďalej len „Oznámenie o uplatnení reklamácie“) napr.
vo forme vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie, ktorý bude zaslaný na email na základe vyžiadania. Predávajúci odporúča
tovar pri jeho zasielaní na reklamáciu poistiť. Predávajúci nepreberá zásielky
na dobierku. Kupujúci je povinný v oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo
uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady
tovaru. Kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. §
622 a 633 Občianskeho zákonníka si uplatňuje.
8.13 Reklamačné konanie sa začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce
podmienky:
a. doručenie oznámenia o uplatnení reklamácie Predávajúcemu,
b. doručenie reklamovaného tovaru Predávajúcemu.
8.14 Ak je predmetom reklamácie tovar podľa bodu 8.8 Kupujúci je okrem splnenia
podmienky podľa bodu 8.12 povinný poskytnúť Predávajúcemu vyhotovenú
fotodokumentáciu reklamovaného tovaru, ktorá dokumentuje druh a rozsah vady
tovaru. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru podľa bodu 8.8 začína dňom doručenia
fotodokumentácie reklamovaného tovaru.
8.15 Predávajúci vydá Kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru
vo forme emailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť
reklamované vady tovaru a znovu poučí Spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu
vyplývajú z bodu 8.1 až 8.3 (ust. § 622 Občianskeho zákonníka) a právach, ktoré
mu vyplývajú z bodu 8.4 až 8.5 (ust. § 623 Občianskeho zákonníka). Ak je
reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie,
Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť Kupujúcemu
ihneď. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného
odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o
uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak má Kupujúci možnosť preukázať
uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
8.16 Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle
ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka si uplatňuje a zároveň je povinný
bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť Predávajúcemu. Na základe
rozhodnutia Kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623
Občianskeho zákonníka si uplatní, Predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie
podľa ust. § 2 písm. m) zákona 250/2007 Z.z. ihneď, v zložitejších prípadoch do
3 dní od začiatku reklamačného konania. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa
vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa
začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie Predávajúci
alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno
reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako
30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie
reklamácie má Spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu
tovaru za nový.
8.17 Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť závadný tovar za iný
nezávadný s rovnakými alebo lepšími technickými vlastnosťami, ak to Kupujúcemu
nespôsobí závažné ťažkosti.
8.18 Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
a. ak zásielka nie je kompletná, resp. ak ide o zjavnú vadu, ktorú Kupujúci
mohol zistiť kontrolou zásielky pri dodaní tovaru a ktorú neoznámil zástupcovi
Predávajúcemu, neskoršie reklamácie tohto druhu bude možné uznať len ak
Kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia,
b. ak Kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti
Predávajúceho za vadu tovaru podľa bodu 8.8 do 10 dní odo dňa doručenia tovaru
adresátovi
c. ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené Kupujúcim,
d. ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré
nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi
prirodzenému prostrediu tovaru,
e. ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo
zanedbaním starostlivosti o tovar,
f. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo
používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými
zásadami obvyklého používania tovaru,
g. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo
nepredvídateľnými udalosťami,
h. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným
zhoršením,
i. ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom,
statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
j. ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru neoprávnenou osobou.
8.19 Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné
konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
a. odovzdaním opraveného tovaru,
b. výmenou tovaru,
c. vrátením kúpnej ceny tovaru,
d. vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
e. písomnou výzvou na prevzatie Predávajúcim určeného plnenia,
f. odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
8.20 Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o
vybavení reklamácie Kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie.
Predávajúci o výsledku vybavenia reklamácie bude informovať Kupujúceho
bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo emailom.
Zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom emailu doručený doklad o
vybavení reklamácie.
8.21 Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ nie je
pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doba. Ak nie je uvedené inak,
životnosť živých kvetov je limitovaná na 48 hodín odo dňa ich prevzatia.
8.22 Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú Kupujúci nemohol používať
tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
8.23 V prípade výmeny tovaru za nový, Kupujúci obdrží doklad, na ktorom
bude uvedená informácia o výmene tovaru. Ďalšie reklamácie sa uplatňujú na
základe kúpnej zmluvy a reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový,
začína plynúť záručná doba dňom od prevzatia nového tovaru, pričom sa vzťahuje
iba na nový tovar.
8.24 Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu reklamácia bude vybavená v závislosti
od rozhodnutia Kupujúceho podľa bodu 8.16 nasledujúcim spôsobom:
a. Predávajúci zabezpečí odstránenie vady,
b. Predávajúci poškodený tovar vymení.
8.25 Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu a Kupujúci neurčí podľa bodu 8.16
akým spôsobom má byť reklamácia vybavená, Predávajúci reklamáciu vybaví
odstránením vady.
8.26 Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť alebo o viackrát
opakovanú vadu alebo väčší počet vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar
riadne užívaný, Predávajúci vybaví reklamáciu v závislosti od rozhodnutia
Kupujúceho podľa bodu 8.16 nasledujúcim spôsobom:
a. výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických
vlastností,
b. v prípade, že Predávajúci nemôže vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví
reklamáciu vrátením kúpnej ceny za tovar.
8.27 Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v oznámení o
uplatnení reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru podľa bodu
8.15.
8.28 Oprávnenie Kupujúceho na uplatnenie reklamácie tovaru je po tom, ako
využil svoje právo a požiadal Predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa
bodu 8.1 skonzumované a bez ohľadu na výsledok reklamácie bude prípadné
opätovné uplatnenie reklamácie tej istej jedinečnej vady (nie vady rovnakého
druhu) zamietnuté.
8.29 Ak Kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od
uzavretia kúpnej zmluvy, môže Predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na
základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou,
notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej
len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia
nemôže Predávajúci od Kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie
tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
8.30 Ak Kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia
kúpnej zmluvy a Predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila je
povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže Kupujúci zaslať tovar
na odborné posúdenie. Ak Kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej
osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia
tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace náklady znáša Predávajúci bez
ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak Kupujúci odborným posúdením preukáže
zodpovednosť Predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť
znova. Záručná doba neplynie počas vykonávania odborného posúdenia tovaru.
Predávajúci je povinný Kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej
reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru. Znovu
uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
8.31 Pokiaľ Spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci
vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho
práva, má možnosť obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak
Predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30
dní odo dňa jej odoslania, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015
Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení
niektorých zákonov.
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Predávajúcim Martina Becherová – zelená izba, je Slovenská obchodná inšpekcia Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 29. 827 99 Bratislava, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk).
Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu
využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej
stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
8.32 Ustanovenia čl. 8 týchto reklamačných a obchodných podmienok výslovne
neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu Spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2
písm. a) Zákona.
9. Spracovanie osobných údajov
9.1 Zmluvné strany sa dohodli, že Kupujúci je na účely riadneho vybavenia a
dodania objednávky (ak je fyzickou osobou) povinný oznámiť Predávajúcemu v
objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska, PSČ, telefonický
kontakt, emailovú adresu, meno a priezvisko adresáta a jeho telefonický
kontakt, miesto dodania.
9.2 Zmluvné strany sa dohodli, že Kupujúci je na účely riadneho vybavenia a
dodania objednávky (ak je právnickou osobou) povinný oznámiť Predávajúcemu v
objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla, PSČ, IČO, IČ DPH (ak mu bolo
pridelené), telefonický kontakt, emailovú adresu, meno a priezvisko adresáta a
jeho telefonický kontakt, miesto dodania.
9.3 Kupujúci, ktorý sa v rámci internetového obchodu zaregistroval, si môže
kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje, ako aj zrušiť svoju
registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke elektronického obchodu v
časti „Moje konto / Upraviť osobné údaje“
9.4 Predávajúci týmto oznamuje Kupujúcemu, že v zmysle čl. 6 ods.1 písm. b)
Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.apríla 2016 o
ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe
takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o
ochrane údajov), (ďalej len „Nariadenie“), Predávajúci ako prevádzkovateľ
informačného systému bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné
údaje Kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie
osobných údajov Kupujúceho bude vykonávané Predávajúcim v rámci predzmluvných
vzťahov s Kupujúcim a spracúvanie osobných údajov Kupujúceho je nevyhnutné na
plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje Kupujúci ako jedna zo zmluvných
strán.
9.5 V zmysle čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia môže Predávajúci po dodaní
objednaného tovaru, resp. služby Kupujúcemu, na základe oprávneného záujmu
spracúvať osobné údaje Kupujúceho aj na účely priameho marketingu a zasielať na
emailovú adresu Kupujúceho informácie o nových produktoch, zľavách a akciách na
ponúkaných tovaroch, resp. službách.
9.6 Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi Kupujúceho zaobchádzať a
nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
9.7 Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s čl. 5 ods.1 písm. a) a písm. b)
Nariadenia, bude osobné údaje Kupujúceho získavať výlučne na účel uvedený v
týchto obchodných a reklamačných podmienkach.
9.8 Predávajúci vyhlasuje, že na iné účely ako je uvedené v týchto obchodných a
reklamačných podmienkach bude získavať osobné údaje Kupujúceho vždy osobitne na
adekvátnom právnom základe a zároveň zabezpečí, že sa tieto osobné údaje budú
spracúvať a využívať výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli
zhromaždené a nebude ich združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iný
účel alebo na účel plnenia kúpnej zmluvy.
9.9 Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka
pred odoslaním objednávky potvrdil, že Predávajúci mu dostatočným,
zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:
a. svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1. týchto obchodných a
reklamačných podmienok preukazujúce totožnosť Predávajúceho,
b. kontaktné údaje Predávajúceho, resp. zodpovednej osoby predávajúceho,
c. účel spracúvania osobných údajov, ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi
Predávajúcim a Kupujúcim a právny základ spracúvania osobných údajov,
d. že požadované osobné údaje na účely uzavretia kúpnej zmluvy a riadneho vybavenia
a dodania objednávky je Kupujúci povinný poskytnúť,
e. ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods.1 písm. f) Nariadenia, že oprávneným
záujmom, ktorý Predávajúci sleduje, je priamy marketing,
f. identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá doručí
Kupujúcemu objednaný tovar, resp. identifikačné údaje iných príjemcov alebo
kategórie príjemcov osobných údajov ak existujú,
g. dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,
9.10 Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými
mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje Nariadeniu ani iným všeobecne
záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.
9.11 Predávajúci v súlade s Nariadením poskytuje Kupujúcemu, ktorého údaje
spracúva nasledujúce informácie:
a. totožnosť a kontaktné údaje Predávajúceho a v príslušných prípadoch zástupcu
Predávajúceho,
b. kontaktné údaje prípadnej zodpovednej osoby,
c. účely spracúvania, na ktoré sú osobné údaje určené, ako aj právny základ
spracúvania,
d. ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods. 1 písm. f), oprávnené záujmy, ktoré
sleduje Predávajúci alebo tretia strana,
e. okruh príjemcov alebo kategórie príjemcov osobných údajov, ak existujú,
f. v relevantnom prípade informáciu o tom, že Predávajúci zamýšľa preniesť
osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii,
g. dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,
h. informácie o existencii práva požadovať od Predávajúceho prístup k jeho
osobným údajom a práva na ich opravu alebo vymazanie alebo obmedzenie
spracúvania alebo práva namietať proti spracúvaniu ako aj práva na prenosnosť
údajov,
i. právo podať sťažnosť dozornému orgánu,
j. informácie o tom, či je poskytovanie osobných údajov zákonnou alebo zmluvnou
požiadavkou alebo požiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie zmluvy, či je
Kupujúci povinný poskytnúť osobné údaje, ako aj možné následky neposkytnutia
takýchto údajov,
k. existenciu automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania.
Kupujúci má právo získať od Predávajúceho kópiu osobných údajov, ktoré sa
spracovávajú a k nej má právo získať aj všetky vyššie uvedené informácie. Za
akékoľvek ďalšie kópie, o ktoré Kupujúci požiada môže Predávajúci účtovať
poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom na vyhotovenie kópie.
9.12 Ak Kupujúci uplatní svoje právo podľa bodu 9.11 písomne alebo elektronicky
a z obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo podľa bodu 9.11,
žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto Nariadenia.
9.13 Kupujúci má u Predávajúceho právo namietať voči spracúvaniu jeho osobných
údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho
marketingu, vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s takýmto priamym
marketingom. Ak Kupujúci namietne takéto spracúvanie, Predávajúci ukončí spracúvanie
osobných údajov na účely priameho marketingu odo dňa doručenia takejto námietky
Predávajúcemu a osobné údaje dotknutého Kupujúceho sa na takéto účely už nesmú
a nebudú spracúvať.
9.14 Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú,
môže podať o tom sťažnosť Úradu na ochranu osobných údajov SR. Ak Kupujúci nemá
spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný
zástupca.
9.15 Predávajúci prijme vhodné opatrenia s cieľom poskytnúť Kupujúcemu všetky
informácie uvedené v bode 9.11 v stručnej, transparentnej, zrozumiteľnej a
ľahko dostupnej forme, jasne a jednoducho formulované. Predávajúci poskytne
informácie elektronicky alebo v súlade s Nariadením inými prostriedkami, na
ktorých sa s Kupujúcim dohodne.
9.16 Informácie o opatreniach, ktoré sa prijali na základe žiadosti Kupujúceho,
poskytne Predávajúci Kupujúcemu bez zbytočného odkladu, do jedného mesiaca od
doručenia žiadosti.
9.17 Predávajúci oznamuje Kupujúcemu, že z titulu plnenia uzavretej zmluvy sa
pri spracúvaní osobných údajov Kupujúceho predpokladá, že osobné údaje
Kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp.
okruhom príjemcov:
a. Direct Parcel Distribution SK s.r.o., Technická 7, 821 04 Bratislava, IČO: 35 834 498, DIČ: 2021648739, IČ DPH: SK2021648739, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 26367/B
10. Záverečné ustanovenia
10.1 Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu obchodných a reklamačných
podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny je splnená umiestnením v
internetovom obchode Predávajúceho. V prípade zmeny obchodných a reklamačných
podmienok sa vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim riadi podľa obchodných a
reklamačných podmienok platných a účinných pri uzatvorení kúpnej zmluvy až do
momentu jej zániku.
10.2 Na zmluvné vzťahy s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej
zmluvy podľa týchto obchodných a reklamačných podmienok nekonajú v rámci
predmetu svojej podnikateľskej činnosti /Spotrebiteľmi, sa vzťahujú okrem
všeobecných ustanovení zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení
neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z. o
ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe
zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
Predávajúceho a zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
10.3 Tieto obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť
ich zverejnením v internetovom obchode Predávajúceho 25.10.2020
© 2020 zelená izba